Marketing Automation

Vad är Marketing Automation?

Tänk om vi kunde skicka rätt budskap till rätt person, vid rätt tillfälle?

Genom olika strategier och verktyg möjliggör Marketing Automation just detta. Med hjälp av Marketing Automation kan vi uppdatera bloggar, publicera inlägg på sociala medier, målgruppsanpassa nyhetsbrev, skapa kampanjer och generera leads.

Via bl. a. hemsida, mailutskick, SEO, annonsering och sociala medier kan vi locka besökarna att göra val utifrån deras behov och intressen.

Genom att vi anpassar Marketing Automation kan vi leverera våra leads det dem behöver – när de behöver det.

På så sätt kommer vi ifrån irrelevant och opersonlig kommunikation som TV- och radioreklam och kan istället ge den potentiella kunden innehåll som hen upplever relevant och värdeskapande.

Vi kan öka företagets intäkter genom att hitta, attrahera och behålla kunder. Marketing Automation kan ge oss en fantastisk insyn i vad våra leads och besökare är intresserade av.

Under 7 års tid har tjänster och företag som bygger marknadsföringteknologin växt från ca 100 till över 7000 vilket kan göra det svårt att veta vad man ska välja och vad som passar ens företag bäst.

 

Om du vill veta mer om vad du bör tänka på utifrån dina behov när du ska komma igång med Marketing Automation är du välkommen att fylla i formuläret nedan.

 

Alexandras Service Blueprint över MA flödet 

MA

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up