Konsument

Konsument

Som konsument tänker man inte alltid på alla komponenter som finns på olika webbsidor.
En del sidor tar lång tid att ladda medan andra går fortare, varför en viss bild dyker upp ett fält på sidan jag är inne på men inte för min vän som är inne på samma sida, eller när en chattruta kommer upp, varför min ort redan finns ifylld i formuläret, eller hur det kommer sig att jag fick en rabattkod två från den där webbutiken där jag såg den där jättesnygga jackan häromdagen.

Överlag tycker jag har man hört folk prata om olika webbsidor och vad man har för upplevelse gentemot dem. “Nej den där sidan orkar jag inte med, den är jättekrånglig – det gick inte att orientera sig på sidan, jag stängde ner direkt” eller “Den där sidan är min favoritsida, allt går så smidigt”.

Det är här Marketing Automation föds. Marketing Automation hjälper till att optimera kundresan och öka kundupplevelsen genom att använda dynamisk genererad data.

Om du inte redan skrivit upp dig för Marketing Automation mot konsument kan du anmäla dig nedan.

Alexandras Service Blueprint över Konsument flödet 

MA konsument

Alexandras Service Blueprint över extramaterial flödet för Konsument 

MA konsument extra

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up